Poteklubben er gået digital. Opdater din profil her, for at bibeholde din rabat.

Ofte stillede spørgsmål om retur & reklamation

Jeg har fortrudt mit køb. Hvordan annullerer jeg min ordre?

Hvis du fortryder dit køb, skal du hurtigst muligt ringe til vores kundeservice. Ring på tlf. 70 25 21 07. Vi kan ikke garantere, at vi kan nå at annullere din ordre, før den bliver sendt, men vi kan prøve. Bemærk: Du skal ringe, hvis du vil annullere. Vi har to hverdages svartid på mail, og det er ikke sikkert, at vi når til din mail i tide, før den bliver sendt fra vores lager.

Foderet, jeg modtog, havde kort holdbarhed. Hvad gør jeg?

Vi sælger foder med kort holdbarhed under mærkatet ’Stop madspild’. Dette er dog altid oplyst på webshoppen, men derfor oplever vi alligevel, at nogle kunder ikke ser det. Prisen er altid stærkt reduceret og foderet har maksimum 2 måneders ’bedst før’-dato. Hvis ikke du skulle have haft et ’Stop madspild’-produkt, så kontakt endelig vores kundeservice for hjælp.

Jeg har modtaget noget andet end det, jeg har bestilt. Hvad gør jeg?

Det beklager vi! Det er helt sikkert en fejl. Du skal blot kontakte vores kundeservice, så løser vi det for dig.

Min vare var i stykker, da jeg modtog den. Hvad gør jeg?

Desværre kan vi ikke sige os helt fri for, at der er noget, der kan gå i stykker under transport. Her skal du selvfølgelig bare kontakte vores kundeservice, så løser vi det for dig. Du kan også ombytte det i en af vores fysiske butikker. Du skal blot huske at medbringe din ordrebekræftelse, som du modtog på mail, da din ordre blev afsendt. Det er nemlig din kvittering. Bemærk: pakkesedlen ikke er din ordrebekræftelse og derfor ikke bliver godtaget som kvittering i butikken.

Jeg ønsker at returnere min ordre fra webshoppen. Hvordan gør jeg det?

Hvis du ønsker at returnere varer, du har købt på vores webshop, så kan du gøre det på to måder:
1. Du kan udfylde fortrydelsesformularen og sende varerne tilbage til vores lager. Adressen står på formularen. Her skal du være opmærksom på, at du selv skal betale portoen. Når vi modtager varen, kører vi den retur og sætter gang i tilbagebetaling af dine penge. Bemærk, at på denne måde, kan der gå op til 3 uger, før du kan se pengene på din konto.
2. Du kan også returnere i en af vores fysiske butikker. Du skal blot huske at medbringe din ordrebekræftelse, som du modtog på mail, da ordren blev sendt. Det er nemlig din kvittering. Bemærk: Pakkesedlen ikke er din ordrebekræftelse og derfor ikke bliver godtaget som kvittering i butikken.

Kan jeg returnere eller ombytte i en butik, selvom jeg har handlet online?

Ja, det kan du altid gøre. Du skal blot huske at medbringe din ordrebekræftelse, som du modtog på mail, da ordren blev afsendt. Det er nemlig din kvittering. Bemærk: at pakkesedlen ikke er din ordrebekræftelse og derfor ikke bliver godtaget som kvittering i butikken.

Jeg modtog ikke alle de varer, jeg havde bestilt. Hvorfor?

Det kan ske, at der er en fejl i vores system ift. antallet af varer på lager. Derfor er det muligt, at en vare er i restordre, selvom det ser ud til, at du kan købe den.

Du vil modtage en mail om at din ordre er blevet redigeret. Af denne mail vil det fremgå hvilke varer vi sender til dig og det er kun disse varer, som du betaler for. Du vil modtage en ordrebekræftelse, når vi afsender din ordre. Denne bør kun indeholde de varer, som vi sender. Du kan sammenligne din ordrebekræftelse med din pakkeseddel, for at se om du har modtaget det, som vi har bekræftet at vi ville sende.

Hvis du alligevel oplever at have betalt for varer, som du ikke har modtaget, bedes du kontakte vores kundeservice.

Jeg har købt en vare, men er ikke tilfreds. Hvad gør jeg?

Du har altid lov til at returnere din vare, hvis ikke du er tilfreds med den. Du skal sørge for at bytte den hurtigst muligt efter, at du har konstateret, at den ikke lever op til dine forventninger. Varen skal være ubrugt og i original emballage. Husk at medbringe varen og din kvittering.


Hvis du ønsker at returnere varer, du har købt på vores webshop, så kan du gøre det på to måder:
1. Du kan udfylde fortrydelsesformularen og sende varerne tilbage til vores lager. Adressen står på formularen. Her skal du være opmærksom på, at du selv skal betale portoen. Når vi modtager varen, kører vi den retur og sætter gang i tilbagebetaling af dine penge. Bemærk, at på denne måde, kan der gå op til 3 uger, før du kan se pengene på din konto.
2. Du kan også returnere i en af vores fysiske butikker. Du skal blot huske at medbringe din ordrebekræftelse, som du modtog på mail, da ordren blev sendt. Det er nemlig din kvittering. Bemærk: Pakkesedlen ikke er din ordrebekræftelse og derfor ikke bliver godtaget som kvittering i butikken.

Jeg kan ikke finde min kvittering. Hvad gør jeg?

Vi vil meget gerne se din kvittering, når du vil ombytte eller returnere en vare. Vi skal først og fremmest sikre, at varen er handlet hos os, hvornår den er købt og hvad den har kostet.

Kan du ikke finde din kvittering – og har du betalt med et betalingskort – kan du kontakte vores kundeservice på kundeservice@maxizoo.dk. I mailen kan du vedhæfte et screenshot af din netbankpostering fra købet, hvis din netbank-app tillader screenshots. Er det ikke muligt, skal du sende os følgende informationer:

  • Det præcise beløb
  • Butikken, du har handlet i
  • Datoen for købet

Derudover skal vi vide, hvilke(n) vare(r), der fremgår af kvitteringen. Du behøver ikke kunne huske dem alle, men for at sikre, at det er den rigtige kvittering, har vi brug for at vide, hvad der bør stå på den. Det er ikke muligt for os at finde et køb, der er betalt kontant, medmindre du kan give os alle ovenstående informationer.

Hvis du har handlet på maxizoo.dk, vil du have modtaget en ordrebekræftelse på mail, da din ordre blev afsendt fra vores lager, eller da du hentede din ordre i butikken (ved Cliuck & Collect). Denne mail kan du bruge ved returnering.

Jeg har købt et legetøj til mit dyr, som var ødelagt efter kort tid. Er der garanti?

Hverken vi eller vores leverandører kan fremstille et stykke legetøj, der er så robust, at det kan modstå tænderne fra et dyr, der er lavet til at tygge igennem knogler. Selvom et legetøj markedsføres som robust eller ekstra holdbart, kan det ikke fremstilles i et materiale, der samtidig med at skåne tænderne, også kan modstå vedvarende tygning i længere tid. Vi henstiller altid til, at legetøjet tages fra hunden eller katten, hvis de begynder at flænse eller bide/tygge i det i længere tid. Vi kan desværre ikke garantere, at vores produkter kan holde til det.

Jeg har købt en vare, der gik i stykker efter kort tid brug. Hvad gør jeg?

Hvis dit produkt går i stykker efter kort tid og det er tydeligt, at det er en svaghed ved produktet, fx en syning, så skal du reklamere det til os. Kom til os snarest muligt efter fejlen er opdaget og medbring din kvittering. Bemærk, at produkter, der går i stykker pga. forkert brug eller ved egen skyld, ikke kan reklameres.

Har du ikke fået svar på dit spørgsmål?

Gode råd når du kontakter kundeservice

  • Hav dit ordrenummer klar
    Hav ordrenummeret klar når du ringer til os, så vi kan finde dig og din ordre i vores system. Hvis du skriver en mail til os, bør du skrive ordrenummeret i mailen, så vi kan finde dig i systemet.
  • Vær specifik og giv så meget information som muligt
    Hvis det drejer sig om et produkt, så skriv hvilket produkt og gerne varenummeret. Det kan du finde sammen med produktet på vores hjemmeside. Skriv også gerne, hvilken butik, du har handlet i eller ønsker at finde produktet i. Jo mere information, vi har, desto bedre og hurtigere kan vi hjælpe.
  • Send billeder med ved reklamationer
    Send billeder med, hvis din henvendelse drejer sig om et produkt, der fx er gået i stykker under transport, leveret forkert eller har en fejl. Jo mere, vi ved, desto bedre kan vi hjælpe. Du kan skrive til os på kundeservice@maxizoo.dk
  • Bemærk venligst at vores kundeservice ikke tager imod jobansøgninger, heller ikke uopfordrede. Du kan søge et job i Maxi Zoo via vores jobsite. Vi tager ikke imod uopfordrede ansøgninger.